Leczenie chorób stawów skroniowo-żuchwowych

Bóle głowy mylone z migreną, bóle mięśni twarzy promieniujące do zębów, skroni, czoła i oczodołów to częste powikłania choroby stawów skroniowo-żuchwowych

Choroby stawów skroniowo-żuchwowych występują u ponad 15% do 60% ludzi  zależnie od rodzaju i nasilenia. Najczęściej rozpoznawane są w przedziale wiekowym 20-40 lat. Cierpią na nie częściej kobiety niż mężczyźni. Według badań populacyjnych ocenia się, że tylko 5% szuka pomocy lekarza i leczy się. Choroba nie leczona prowadzi do nieodwracalnych zwyrodnień. Zbaczanie żuchwy podczas otwierania i zamykania ust, chrobotanie lub trzaski, piski i szum w uszach lub tętnienie, mimowolne zaciskanie zębów, zgrzytanie we śnie, mechaniczne uszkodzenia zębów lub starcia, wyczuwalna językiem ruchomość lub nadwrażliwość, bóle mięśni żujących, czasem bóle potyliczne, niemożność pełnego otwarcia ust ... wszystkie te objawy i każdy z osobna mówią nam, że potrzebne jest szybkie leczenie. Przyczyn choroby jest wiele. Od wad zgryzu, braków zębów, złego leczenia protetycznego, wad postawy, urazów mechanicznych, infekcji aż po przewlekłe napięcia nerwowe. Przyczyną choroby stawów skroniowo-żuchwowych może być przewlekłe zapalenie przyzębia. Powoduje ono odruchowe unikanie żucia pokarmów stroną chorą i żucie stroną zdrową lub mniej chorą. Poza świadomością pacjenta utrwala się nawyk żucia jednostronnego. Uruchamia się lawina niekorzystnych zdarzeń z bolesnymi przykurczami mięśni twarzoczaszki. W efekcie "lewarowania" z jednej strony nasilają się bóle mięśni twarzy promieniujące do głowy i zębów, z drugiej nasila się choroba przyzębia i zwyrodnienie stawu z bólem i utrwalającą się dysfunkcją. Leczenie zaczynamy od opanowania bólu i bolesnych napięć mięśniowych. "Deprogramujemy" rozluźniając mięśnie i wyznaczając prawidłową pozycję oraz tor prowadzenia żuchwy podczas otwierania i zamykania ust. Wykorzystujemy naturalne siły adaptacyjne organizmu. Stabilizujemy zwarcie indywidualnie wykonaną protetyczną szyną deprogramującą. Likwidujemy stany zapalne przyzębia. Często potrzebne jest wdrożenie leczenia protetycznego lub ortodontycznego. Leczenie wymaga zdecydowanych systemowych działań i kompleksowych zabiegów wspomaganych terapią manualną wykonywaną przez rehabilitanta. Zdyscyplinowana współpraca pacjenta jest nieodzowna. Dominującym odczuciem, o którym mówią pacjenci jest ulga.

Zaniechanie leczenia prowadzi nieuchronnie do zwyrodnień, rozchwiania i utraty zębów, narastających bólów twarzy i bólów głowy o nasileniu i charakterze bólów migrenowych. W szczegolnych przypadkach zwyrodnień wykonuje się zabieg chirurgicznej rekonstrukcji.

Możliwe jest płacenie ratalne. Informacja i aplikacja na stronie : https://online.mediraty.pl/index.php?klinikain

wróć