Wzorowo funkcjonująca klinika stomatologiczna to wypadkowa wielu elementów, m.in.  nowoczesnego sprzętu medycznego, jakościowych materiałów dentystycznych, estetycznych wnętrz, ale przede wszystkim kompetentnych i godnych zaufania ludzi. Doświadczony, empatyczny i zgrany zespół lekarzy, asystentek, higienistek, rejestratorek i techników to podstawa, bez której żadna klinika nie zapewni dziś pacjentowi poczucia komfortu i bezpieczeństwa.

Koniec ery gabinetu jednego dentysty

Współczesna stomatologia to dziedzina interdyscyplinarna, czyli łącząca wiedzę z różnych obszarów. Doprowadził do tego szybki rozwój technologii i postęp nauki. Dziś lekarze stomatolodzy w swojej codziennej pracy specjalizują się w wybranych zagadnieniach, np. protetyce, chirurgii czy endodoncji. Każdy członek zespołu ma swoje zadania i kompetencje, które dopiero w połączeniu z kompetencjami innych zapewniają pacjentowi kompleksową opiekę. Poza lekarzami niezwykle istotny jest personel pomocniczy – asystentki, higienistki i rejestratorki. klinika stomatologicznaTo one dopełniają sposób zajęcia się pacjentem, przeprowadzając go od początku do końca przez proces leczenia z uwzględnieniem edukacji, np. w zakresie profilaktyki i higieny jamy ustnej.

Era gabinetu jednego dentysty minęła bezpowrotnie wraz z erą leczenia jednego zęba. Nie oznacza to, że we współczesnych klinikach nie można leczyć pojedynczego ubytku, ale leczy się go patrząc na niego jako na element całego układu stomatognatycznego. Jeden nieprawidłowo wyleczony ząb może bowiem wpływać na kondycję pozostałych. 

 

Klinika stomatologiczna – rozwój i otwarta komunikacja

Aby klinika stomatologiczna funkcjonowała jak należy i była w stanie stale wychodzić naprzeciw oczekiwaniom pacjentów, potrzebne jest porozumienie członków zespołu i patrzenie w tym samym kierunku. klinika stomatologicznaW naszej praktyce oznacza to otwartość, empatię, wykluczenie rywalizacji i chęć stałego rozwoju. Jako fani nowoczesnych technologii, stale śledzimy rozwój stomatologii, ucząc się nowych technik leczenia, wykorzystując technologie cyfrowe, nowoczesne urządzenia i materiały stomatologiczne. Uczymy się interdyscyplinarnie, gdyż rozumiemy, jak ważne jest wzajemne zrozumienie. Oznacza to, że każdy członek zespołu, poza własnym obszarem kompetencji, poszerza wiedzę z innych specjalizacji. W ten sposób dialog między higienistką a chirurgiem, czy między endodontą a ortodontą staje się płynny i satysfakcjonujący. Zapewnia to nie tylko czynny udział w kursach, szkoleniach czy kongresach branżowych, ale również zwyczajna, codzienna uważność i rozmowa w ramach zespołu. 

Priorytetem jest zawsze bezpieczeństwo i komfort pacjenta

klinika stomatologicznaKomunikacja między członkami zespołu bezdyskusyjnie przekłada się na jakość obsługi pacjenta i jego satysfakcję. Warto, aby wszystkie osoby zaangażowane w obsługę pacjenta były zorientowane w planie leczenia i miały wgląd w jego postępy. Tylko w ten sposób pacjent zyska poczucie „zaopiekowania”, bezpieczeństwa i komfortu. Usługi stomatologiczne to dziś bowiem nie tylko leczenie w zakresie ortodoncji, profilaktyki czy implantologii, ale również przyjazna i pełna empatii relacja pacjent-personel kliniki. Pamiętajmy, że o zęby, podobnie jak o zdrowie, dba się całe życie. Podobnie jak o trwałe, oparte na zaufaniu relacje😊

 

Autor
  • lek. dent. Lidia Kittel

    Właściciel kliniki Dr Kittel Digital Dentistry & Medicine. Absolwentka Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu. Zajmuje się implantologią, implantoprotetyką, chirurgią, zaawansowaną protetyką CAD/CAM. Trener i wykładowca w firmie GC, Stick Tech, opinion leader. Członek PSI oraz ITI. Otrzymała tytuł Trenera Roku w 2007 w Finlandii.